Nadeszła do nas kolejna świeżutka przesyłka ze sklepu perkusyjnego DrumStore, który ma swoją siedzibę ma w Gdyni, o czym wiedzą wszyscy maniacy bębnów w naszym kraju. Tym razem jest to kolejny zestaw perkusyjny odrodzonej marki Polmuz, która miała rynkową premierę pod koniec ubiegłego roku (reportaż TUTAJ). Natychmiast zabraliśmy się do testowania, a wynikami testów dzielimy się z naszymi widzami w tej chwili.
Testujemy prototypowy zestaw perkusyjny Polmuz Birch Model 4 Transparent Black
1. Przebieg testu
Test przeprowadziliśmy w naszym własnym pomieszczeniu do nagrywania. Zestaw składa się z jednego rack tomu, jednego floor tomu, centralki oraz werbla na które założono powlekane naciągi Remo Emperor (uderzane na tomach), przezroczyste ATTACK Medium (rezonansowe na tomach), powlekany Evans EMAD (uderzany na bębnie basowym), czarny firmowy rezonans na bębnie basowym oraz powlekany Remo Ambassador (uderzany na werblu) i Remo Ambassador Snare Side (rezonansowy na werblu). Podczas testu skorzystaliśmy także z prototypowego hardware’u (pedał do bębna basowego, statyw do hi hatu, statyw do werbla, dwa do talerzy oraz taboret).
2. Podstawowa specyfikacja testowanego zestawu:
- producent: Polmuz
- model: Birch Model 4
- oznaczenie modelu: brak, prototyp
- elementy zestawu: tom 10″x8″, floor tom 14″x14″, bęben basowy 18″x14″, werbel 13″x5″
- kolor: Transparent Black
- wykończenie: lakier połysk
- materiał: 100% brzoza (6 warstw, 6,9 mm)
- mocowanie rack tomów: nieingerujące w korpus
- niedziurawiony korpus bębna basowego: nie
- osprzęt: czarny chrom
- statywy: tak (werbel, hi hat, łamany i prosty do talerzy)
- pedał do bębna basowego: tak
- taboret: tak
3. Produkt i brzmienie
Prototypowy zestaw Polmuz Birch Model 4 Transparent Black jest nowoczesny zarówno z wyglądu, jak i pod względem wykorzystania nowoczesnych technologii. Składa się on z następujących elementów: tom 10″x8″, floor tom 14″x14″, bęben basowy 18″x14″, werbel 13″x5″. Lakierowane wykończenie Transparent Black z widocznymi słojami i pomalowanymi na czarno obręczami i okuciami muszą się spodobać fanom bębnów takich jak zestaw DW Black Ice, czy werbel Pearl z sygnaturą Joey’a Jordisona. Może rozmiary tego Polmuza nie sprawią równie groźnego wrażenia, ale całość prezentuje się nie najgorzej.
Zestaw będzie walczył o klienta w segmencie entry level. Nie znaczy to, że obręcze bębna basowego nie mogą być porządnie wykonane, sklejka nie może być zdrowa i ładna (w stu procentach z brzozy, bez dodatku tańszego budulca), a zawieszenie rack toma nie może być nieinwazyjne. Wszystko to jest na pokładzie. Śruby działają absolutnie jak należy. Nabywca otrzymuje także komplet hardware: pedał stopki, statyw do hi hatu, statyw do werbla oraz dwa statywy do blach (łamany i prosty) W CENIE zestawu. To się chwali, nawet pomimo faktu, że jest to sprzęt z niskiej półki, ponieważ cena ma być konkurencyjna, a w zestawie mają się również znaleźć mosiężne talerze Polmuz. “Wytanione” są również lugi oraz nogi bębna basowego, które są prostymi prętami blokowanymi śrubą kontrującą. Zapewniamy jednak, że działają.
Jeśli chodzi o brzmienie, to przetestowaliśmy zestaw w następującym strojeniu uzyskanym za pomocą stroika Tune-Bot:
- bęben basowy – H (pierwsza oktawa, 112 Hz na naciągu uderzanym i 112 Hz na naciągu rezonansowym)
- floor tom – E (druga oktawa, 130 Hz na górze i 145 Hz na dole)
- rack tom – A (druga oktawa, 155 Hz na górze i 230 Hz na dole)
- werbel – E (trzecia oktawa, 237 Hz na górze i 330 Hz na spodzie)
- bęben basowy – F (druga oktawa, 155 Hz na naciągu uderzanym i 165 Hz na naciągu rezonansowym)
- floor tom – H (druga oktawa, 185 Hz na górze i 230 Hz na dole)
- rack tom – D (trzecia oktawa, 225 Hz na górze i 270 Hz na dole)
- werbel – E (trzecia oktawa, 237 Hz na górze i 330 Hz na spodzie)
W niższym stroju zestaw ma całkiem sporo “mięsa”, tzn. bęben basowy ma niezły “punch“, a floor tom niemało głębi. Wszystko to jest uzupełnione ciepłymi, wyższymi alikwotami wyzwalanymi przez rack tom. Werbel ma wyraźnie słyszalną charakterystykę małego korpusu (taki trochę kapiszon), przez co lepiej pasuje do wyższego stroju. Każdy ogarnięty bębniarz jazzowy spokojnie zagrałby na tym zestawie koncert, gdyby nic innego nie było pod ręką, i nie wypadłoby to źle. Bębny te świetnie nadają się do wszelkiego typu występów akustycznych (zwłaszcza tych, na które lepiej nie zabierać drogich zabawek), a nauczyciele perkusji wręcz powinni się nim zainteresować choćby z uwagi na wspomniane już przez nas bogate wyposażenie dodatkowe w cenie, która ma oscylować w okolicach 2500 zł.
Zestawy te mają być dostępne od nowego roku w następujących konfiguracjach:
BD 22”x18” TT 10” x 7” -, TT 12” x 8” – FT 16” x 14” – Snare 14” x 5.5” transparent black color + hardware pack |
BD 20”x18” TT 10” x 7” -, TT 12” x 8” – FT 16” x 14” – Snare 14” x 5.5” transparent black color+ hardware pack |
BD 18”x14” TT 12” x 8” FT 14” x 14” – Snare 14” x 5.5” transparent black color + hardware pack |
Producent: https://polmuzdrums.com/ / https://www.facebook.com/PolmuzDrums
Dystrybutor: http://drumstore.pl/
OCENA: 5/5
Plusy:
- dobre wykonanie
- ciepłe brzmienie
- atak
- gustowny wygląd
- sporo osprzętu w cenie
Pomiędzy:
- werbel mało uniwersalny brzmieniowo
Minusy:
- obiektywnie brak
Przeczytaj także:
Test zestawu Polmuz Birch Model 3 Blue to Black Fade
Test zestawu Polmuz Tulipwood Aqua Blue
Test werbla Polmuz Tulipwood
Test werbla Polmuz Jawor
Artykuł na temat historii bębnów Polmuz