> > > BeatIt testuje: mechanizm stopy Dixon PP-K900

Jak stali widzowie beatit.tv już doskonale wiedzą, jakiś czas temu zainstalowaliśmy się w poznańskim Perlazza Studio pod okiem znanego muzyka (Acid Drinkers, Guess Why), nagrodzonego nagrodą Fryderyk producenta i realizatora, a także (a może przede wszystkim) wielbiciela bębnów i bębniarzy, Przemysława „Perły” Wejmanna. Przetestowaliśmy wtedy kilka werbli firmy Dixon (sygnaturą Gregga BissonettePDS7554CPH-DN oraz PDS7554EB-DN), a także całe mnóstwo hardware’u oraz akcesoriów perkusyjnych wspomnianej marki. Ściślej, testował Tomasz „Żaba” Mądzielewski, ekipa beatit.tv wystąpiła w roli operatorów kamer, a nasz czujny realizator zadbał o odpowiedni dźwięk. Po wspomnianych werblach, tłumiku Dixon PAMF 1621HP i kluczyku do strojenia Dixon PAKE-IVBR-BP bierzemy pod lupę kolejne elementy Hardware’u. Dziś jest to pedał Dixon PP-K900. Cały ten sprzęt jest dostępny na polskim rynku dzięki oficjalnemu dystrybutorowi Dixona – firmie SoundTrade.

Tomasz „Żaba” Mądzielewski, jako endorser marki Dixon w Polsce i świetny perkusista, mający na koncie współpracę z takimi artystami jak Grażyna Łobaszewska, Pilichowski Band, Mrozu, Anna Karwan, Lion Shepherd, Mela Koteluk, Monika Borzym, Honorata “Honey” Skarbek, Kasia Klich, Sidney Polak, Filip Sojka, Marek Raduli, Leszek Cichoński, Donatan i Cleo, Chór Sound’n‘Grace, nadawał się doskonale do roli laboranta badającego instrumenty i osprzęt.

Testujemy pedał stopy Dixon PP-K900

1. Wygląd

Mechanizm stopki Dixon PP-K900 (istnieje również wersja podwójna o symbolu PP-K900D) już samym wyglądem daje do zrozumienia, że nie mamy do czynienia z żadną półką budżetową, a producent podszedł do sprawy poważnie. Srebrny kolor przywodzi na myśl model Speed Cobra renomowanego japońskiego konkurenta. Wygląd jest naprawdę estetyczny i nowoczesny.

2. Produkt

Stopa Dixon PP-K900 to mechanizm wprost naszpikowany najróżniejszymi rozwiązaniami technicznymi, z których większość jest chroniona patentami. Pierwsze z nich rzuci się w oczy każdemu, kto zmagał się z mocowaniem stopki do obręczy bębna basowego na słabo oświetlonej scenie i na czas (a więc wszystkim Bębniarkom, Bębniarzom i technicznym). Jest to opcja dokręcania śruby za pomocą dużego motylka zlokalizowanego w górnej części mechanizmu (tzw. click pole), co naprawdę ułatwia zadanie i skraca czas operacji. Bijak o czterostronnej główce jest wyposażony w dwa rozwiązania znane z wysokich modeli konkurencji. Pierwszym z nich jest blokada pozycji bijaka, dzięki której kąt jego zawieszenia pozostaje niezmieniony, a łańcuch ciągnie w dół w sposób najwygodniejszy dla grającego. Drugi to odważnik, którym w sposób indywidualny można regulować “feeling” bijaka, co ma na celu zwiększenie wygody podczas szybkiego grania. Płytka montażowa z kolcami gwarantuje stabilność pedału podczas gry, a podwójny łańcuch na krzywce nie przynosi firmie Dixon żadnej ujmy w porównaniu z produktami najbardziej renomowanych konkurentów. Stopka jest dość szybka (oczywiście o wyczynowych “osiągach” Czarciego Kopyta czy Axis nie ma tu mowy), łożyska działają jak należy, dzięki czemu jej praca jest również cicha i płynna przy jednoczesnym poczuciu, że ma się pod nogą coś więcej niż tylko powietrze. Do kompletu jest pokrowiec i kluczyk.

3. Podstawowa specyfikacja produktu

  • marka: Dixon
  • model: PP-K900 (stopa pojedyncza)
  • kolor: srebrny
  • podwójny łańcuch na krzywce
  • click pole – dokręcanie śruby do obręczy centralki od góry
  • odważnik bijaka
  • blokada pozycji bijaka
  • czterostronny bijak
  • stabilna płytka montażowa z kolcami.

4. Podsumowanie

Bardzo wygodny sposób montaży pedału do obręczy centralki robi wrażenie. Stabilność mechanizmu podczas gry jest więcej niż zadowalająca, a wyposażenie w rozwiązania ułatwiające użytkowanie i pozwalające na indywidualne dopasowanie w niczym nie ustępuje konkurencji. Cena na polskim rynku oscyluje w okolicach 500 złotych. Biorąc pod uwagę zastosowane rozwiązania, o których wspomnieliśmy powyżej, możemy powiedzieć, że stosunek jakości do ceny jest raczej korzystny.

Sprzęt dodatkowy użyty dla celów wykonania testu:

  • centralka: Dixon Artisan Maple Bubinga 22” x 18”
  • werbel: Dixon PDS7554CPH-DN
  • statyw do hi hatu: Dixon PSH K902
  • statyw do werbla: PSS K900.

Mikrofony użyte dla celów wykonania testu:

  • centralka: Beyerdynamic M99
  • werbel: Shure 545SD (góra), Audix i5 (dół)
  • overhead: Earthworks TC30
  • ambiens: Prodipe.

Producent: http://www.playdixon.com

Dystrybutor w Polsce: http://soundtrade.pl

OCENA: (4,5/5)

Plusy:

  • dobre wykonanie
  • świetny wygląd
  • click pole – regulacja dokręcania śruby do obręczy centralki od góry
  • rozsądna cena

Minusy:

  • nie stwierdzamy

Bębniarki i Bębniarze! Oto mechanizm stopy Dixon PP-K900!

 

Share