W dniach 3 – 8 sierpnia w Żywcu odbyła się trzecia edycja warsztatów perkusyjnych Open Minded Drum Camp. Poprzednie edycje zostały zorganizowane przez perkusistę i edukatora Szymona Fortunę oraz szanowanego na całym świecie mistrza metody Moellera – Clausa Hesslera. W tym roku dwaj muszkieterowie dobrali sobie trzeciego, którym był Dom Famularo – dawny nauczyciel Clausa i światowa ikona edukacji perkusyjnej. Skorzystaliśmy z tej okazji, aby uciąć sobie pogawędkę z Domem (patrz: TUTAJ), a teraz pora na to, aby opowiedział nam o sprzęcie perkusyjnym (bębny, blachy, naciągi, pałki), jakiego używał do prowadzenia swoich zajęć podczas campu.
“Jestem zaszczycony z tego powodu, że gram na blachach Sabian od ponad 30 lat. Ten talerz, na którym akurat gram w Polsce, to ride Evolution HHX stworzony przez Dave’a Weckla – genialnego Dave’a Weckla, który rozumie dźwięk. To wspaniały talerz. Dave stworzył brzmienie nie tylko serii HHX Evolution, ale także Legacy. Piękne talerze, a produkuje je Sabian. Po mojej lewej mam blachę AAX Aero Splash 8”. Jest dziurawa i daje ekscytujące, szybkie, ostre brzmienie. Gdy chcecie szybkiego, ostrego uderzenia, to jest to właściwa blaszka. Tu mam fantastyczny hi hat HHX. Brzmi świetnie. Jest częściowo toczony, a częściowo ręcznie kuty. To piękny wygląd i wzór – toczenie połączone z naturalnym wykończeniem. Tu mam HHX Evolution Crash 16”, który pasuje do ride’a. Fantastyczna blacha, bo ma szybki atak. Uderzasz w nią, a ona się odzywa i schodzi z drogi. Po mojej prawej man hi hat HHX Evolution. Ten również brzmi wspaniale. Te dwa talerze to chinki 18” od Sabiana. Czasami używam 18” i 20”, ale tak się składa, że tu mam 18-calówki. Są doskonałe jeśli chodzi o atak i to piaszczyste brzmienie chinki. Tak je lubię, że mam dwie. To mój zestaw Sabiana podczas pobytu w Polsce.
Pokażę Wam teraz bębny. Mam tu świetny zestaw Mapexa. Zwykle gram na zestawie Saturn, ale tu mam Design Lab. Tom 10”, floor tomy 16” i 14” oraz werbel 13”. Totalnie odmienne ustawienie. Staram się zmieniać swój setup, żeby stanowił wyzwanie, żebym słyszał różne brzmienia i ekscytujące możliwości, jakie oferują korpusy Mapex, które są wspaniale zaprojektowane.
Używam naciągów Evans UV1 na tomach. Również na wszystkich moich zestawach. Są to naciągi Level 360. Chodzi o to, że leżą równomiernie na krawędzi korpusu i na obręczy. Pięknie przylegają, są wyważone i długo wytrzymują. Naciągi Evans są fantastyczne!
Gram pałkami Pro-Mark, różnymi typami. Mam własną sygnaturę Dom’s Pad Stick, której używam do gry na padzie. Mam też własną pałkę do gry na zestawie, ale używam też innych: 5A, 5B, Rebound, Forward. Każda z nich daje inne odczucie. Mam je zawsze ze sobą w mojej torbie na pałki i chwytam za różne pary, zależnie od utworu lub stylu – cokolwiek pasuje do danego kawałka. Pro-Mark daje mi wiele rozmaitych narzędzi do gry. Wszystkie ich pałki są fantastyczne, a z technologią Active Grip świetnie leżą w dłoni.
Te wszystkie firmy są wspaniałe. Nie tylko wytwarzają świetne produkty, ale także wspierają edukację. To ma wielką siłę, ponieważ chodzi o Was i te wszystkie świetne instrumenty, które są po to, żeby wspierać edukację i żebyście się rozwijali. To jest właśnie magia tych wszystkich firm! Dziękuję bardzo. Do zobaczenia.”