Drumforge, twórca wtyczek do przetwarzania perkusji i paczek sampli perkusyjnych, ogłosił współpracę z cenionym szwedzkim producentem metalowym Danielem Bergstrandem (Meshuggah, Behemoth, Soilwork, In Flames, Devin Townsend) w celu stworzenia w pełni funkcjonalnej wtyczki samplera perkusyjnego.
Sampler zawiera wnikliwie zebraną kolekcję próbek Daniela Bergstranda, nagrywanych przez ponad trzy dekady. Biblioteka składa się z trzynastu sampli stopki, dziewiętnastu werbli, trzech zestawów tomów i pełnego zestawu talerzy. Drumforge zapewnia, że dzięki tym samplom Daniel daje światu dokładnie te definiujące gatunek brzmienia, których używa od lat w swoich własnych miksach. Producent tłumaczy, że autentyczność była najwyższym priorytetem w tej współpracy, aby użytkownik mógł doświadczyć tego, jak to jest mieć jedne z najbardziej uznanych rockowych i metalowych brzmień perkusji na świecie w swoim środowisku DAW.
W samplerze zawarty jest łatwy do automatyzacji mixer DSP, konfigurowalne mapowanie MIDI oraz możliwość wyboru unikalnych ustawień Daniela Bergstranda umożliwiający stworzenie dowolnego rockowego czy metalowego brzmienia perkusji. Użytkownik ma również do dyspozycji funkcje oferowane przez Drumforge Classic Sampler, co ma zapewnić nowe narzędzie do tworzenia utworów oraz umożliwić ładowanie do miksu próbek typu one-shot. Drumforge poświęciło wiele uwagi odwzorowaniu w swoim samplerze “ludzkiej” gry na bębnach i zaproponowało kilka sposobów aby to osiągnąć:
- na każdym bębnie basowym próbki brzmień pobrano z bijaka zarówno lewego jak i prawego pedału stopy przy użyciu algorytmu Foot Switching, który umożliwia programowanie śladu stopy pojedynczymi nutami MIDI z jednoczesnym naprzemiennym wyzwalaniem próbek lewego i prawego bijaka w oparciu o tempo.
- użytkownik może kontrolować poziom głośności każdej warstwy dynamiki (Velocity) dla każdego rodzaju artykulacji, co daje możliwość realnego odwzorowania przejść.
- aby dodatkowo uwypuklić różnice dotyczące dynamiki (Velocity) i wzmocnienia (Gain) próbek, można zastosować krzywą interpretacji dynamiki, dzięki czemu skala różnic między najmocniejszym i najsłabszym uderzeniem posiada znacznie więcej wartości pośrednich, a więc ma charakter gradientowy, a nie stopniowy.
- Drumforge Bergstrand posiada sprawdzony algorytm wygładzający, działający pomiędzy kolejnymi uderzeniami, aby zaprogramowane figury rytmiczne brzmiały jak prawdziwe partie wykonane przez perkusistę na żywo.
Więcej informacji na stronie: https://drumforge.com/products/drumforge-bergstrand