Mike Portnoy niedawno wypowiedział się na temat gry Larsa Ulricha w wywiadzie udzielonym magazynowi Revolver, w którym mówił o jedenastu swoich ulubionych perkusistach. Bębniarz Dream Theater, Liquid Tension Experiment, Winery Dogs, Adrenaline Mob, Transatlantic, Sons of Apollo, Twisted Sister i Avenged Sevenfold opowiedział o wpływie, jaki Lars wywarł na niego samego, zespół Dream Theater i metal w ogóle.
“Około 1983 roku usłyszałem „Kill ‘Em All” Metalliki i Lars Ulrich wywrócił mój świat do góry nogami. Nie potrafię wystarczająco opisać, jak duży wpływ miał na mnie. I, wiesz, on zbiera baty w świecie perkusji. Wielu perkusistów lubi mówić o nim bzdury, ale ja się z tym nie zgadzam. Myślę, że Lars jest niezwykle ważny dla świata bębnów. Był typem perkusisty, którego podziwiałem, był jak lider swojego zespołu. Można było powiedzieć, że stał za pisaniem piosenek, produkcją, merchem i całą resztą. A sposób, w jaki prowadził Metallikę – i nadal to robi do dziś – był czymś, co miało na mnie ogromny wpływ. Kiedy tworzyłem Dream Theater, chciałem być tego typu perkusistą, który jest zaangażowany we wszystko i ma kontrolę nad tym, co robi. Jego gra na perkusji była przełomowa. Bębnienie na „Kill ‘Em All”, „Ride the Lightning”, „Master of Puppets”, „…and Justice For All” – bębnienie na tych albumach miało na mnie ogromny wpływ i nadal ma. Nie da się wyrazić, jak ważny jest dla perkusji i ogólnie dla świata metalu“.
Również w niedawnej rozmowie z portalem Loudwire Mike Portnoy opowiedział o swoich ulubionych płytach. Oto, co powiedział o “Kill ‘Em All” Metalliki:
“To był album, który całkowicie zmienił moje słuchanie muzyki. I to było to, o co chodzi – ten debiutancki album Metalliki „Kill ‘Em All”. Tak, AC/DC, Black Sabbath, Judas Priest – wszyscy grali ciężko. Ale kiedy to się ukazało, nikt nigdy nie słyszał czegoś tak surowego i szybkiego. (…) Zasady gry się zmieniły i zostałem wprowadzony w thrash.”
Mike’a można obecnie złapać na trasie z zespołem The Winery Dogs, a w Europie pojawią się w czerwcu!