Jakiś czas temu pisaliśmy na naszych łamach o nowościach od firmy Meinl w zakresie padów do ćwiczenia. Przy okazji testowania nowych talerzy Meinl Practice Hcs (tutaj nasz test: https://www.beatit.tv/test-zestawu-talerzy-perkusyjnych-meinl-practice-hcs/) oraz perkusji do cichego grania Tama True Touch Training Kit (tutaj nasz test: https://www.beatit.tv/test-zestawu-perkusyjnego-do-cwiczen-tama-true-touch-training-kit/ ) było oczywiste, że sięgniemy po te tradycyjne akcesoria do ćwiczenia.
Dzisiaj chcemy Wam pokazać i opisać pady Stick & Brush o rozmiarach 6″ i 12″ oraz pad Split Tone sygnowany nazwiskiem znanej maniakom bębnów Anice Nilles.
1. Przebieg testu
Testowaliśmy pady perkusyjne we własnym studiu nagraniowym. Dźwięk rejestrowano przy użyciu pary mikrofonów stereofonicznych Bayerdynamic TG I53 oraz karty dźwiękowej RME ufx+ wraz z integralnym przedwzmacniaczem. Przetestowaliśmy pady, które zainstalowaliśmy na specjalnie do tego zaprojektowanym statywie Meinl Practice Stand model MPPS, który umożliwia przykręcenie do statywu wszystkich typów padów o średnicy gwintu 8 mm. Pad Split Tone, ze względu na dwustronność, może też być umieszczony na statywie do werbla, co wykonaliśmy podczas testu.
2. Podstawowa specyfikacja testowanych padów:
MEINL Stick & Brush – Practice Pad 6″ (SB508)
- Gwint 8 mm do montażu
- Spód pokryty pianką, aby zapobiec przesuwaniu się
- Średnica: 6″
- Projekt: Stick & Brush
- Materiał: Średnio miękka gumowa powierzchnia
MEINL Stick & Brush – Practice Pad 12″ (SB509)
- Gwint 8 mm do montażu
- Spód pokryty pianką, aby zapobiec przesuwaniu się
- Średnica: 12″
- Projekt: Stick & Brush
- Materiał: Średnio miękka gumowa powierzchnia
MEINL Cymbals Anika Nilles Signature – Split Tone Pad (MSTP)
- Średnica: 12″
- Materiał: guma i gąbka
- Cechy: pad podstawowy (środkowy): zwykłe brzmienie, podstawowe pady (czerwone kropki): wyższe brzmienie, miękki owalny kształt: sekcja wyciszona
- Kolor: czarny/czerwony
- Projekt: Anika Nilles
3. Produkt i brzmienie
Trudno w przypadku padów do ćwiczeń rozpisywać się na temat brzmienia. Pady powinny być po prostu ciche. I ten warunek oczywiście jest zachowany. Dodajmy również, że w przypadku pada Split Tone mamy do czynienia z trzema sekcjami, które oprócz generowania określonego odbicia pałki, wytwarzają zróżnicowane dźwięki. Środkowa sekcja (najmocniejsze), przez czerwoną, aż do najcichszej tej skonstruowanej z pianki. Druga strona pada jest w całości pokryta w/w pianką i generuje również najcichsze dźwięki. Taka konstrukcja (3 strefy) pozwala na bardziej świadome ćwiczenie. Można np. ćwiczyć precyzję uderzeń, rozdzielając cichsze nuty na jedną strefę, a akcenty na kolejne. Druga strona pada, wykonana z pianki, może służyć nam do wyrabiania siły mięśni naszych rąk.
Wszystkie trzy modele są bardzo dobrze wykonane i wyglądają bardzo gustownie. Pady Stick & Brush w kolorystyce markowych pałek Meinl, a pad Aniki w czarnym kolorze z elementami czerwieni. Dodać należy, że do pada Split Tone producent dodaje czerwony pokrowiec.
Ceny padów są porównywalne w stosunku do konkurencji i nie odbiegają znacząco od standardu.
Oto punktacja:
Wygląd: 10
Brzmienie: 10
Innowacyjność:10
Cena: 10
Jakość wykonania: 10
RAZEM: 50
Minusy – brak
Pomiędzy –
Plusy – wysoka jakość wykonania, w przypadku pad Split Tone zastosowanie trzech stref odbicia pałki
Nasza ocena dla wszystkich padów to 5