Jak już zapewne wiecie, niedawno otrzymaliśmy przesyłkę zawierającą kilka ciekawych blaszek od firmy Zildjian. Niezwłocznie po wizycie kuriera zabraliśmy się do ich wnikliwego ostukiwania. Na pierwszy ogień poszły 3 piękne hi haty z serii K Sweet w rozmiarach 14″, 15″ i 16″.
Testujemy Hi Haty Zildjian K Sweet
1. Przebieg testu
Każdy z hatów Zildjian K Sweet przetestowaliśmy w naszym pomieszczeniu przeznaczonym do nagrań. Na początku zagraliśmy kilka pojedynczych nut o zróżnicowanej dynamice, a następnie przeszliśmy do zaprezentowania brzmienia instrumentu w groove’ach, z użyciem centralki i werbla.
2. Podstawowa specyfikacja produktu:
- producent: Zildjian
- seria: K Sweet
- model: hi hat – 16″, 15″, 14″
- materiał: B20
- wykończenie: Traditional
- masa: thin
- brzmienie: ciemne, surowe
3. Produkt i brzmienie
Zildjian K Sweet Hi Hat 16″
Największy, najgłośniejszy spośród testowanych blaszek. Zdecydowanie bardzo uniwersalna blacha, która sprawdzi się w wielu gatunkach muzycznych. Podczas grania na tym hacie możemy mieć wrażenie, że jest od bardzo miękki. Jest to najprawdopodobniej spowodowane jego rozmiarem i grubością. Jeśli ktoś mniej sprawny technicznie przesiada się z grubego hi hatu 14″ na Zildjian K Sweet 16″, to prawdopodobnie będzie musiał poświęcić chwilę czasu na zapoznanie się z tą blaszką.
Zildjian K Sweet Hi Hat 15″
Zildjian K Sweet Hi Hat 15″ to zdecydowanie nasz faworyt spośród testowanych przez nas hatów z tej serii. Jest to blacha bardzo dynamiczna, świetnie brzmi w dynamikach niskich i wysokich. Testowaliśmy ją na próbach big bandu, zespołu uprawiającego metal progresywny, a także kapeli wykonującej post grunge. Sprawdził się epicko! Duża ilość piachu i bardzo majestatyczne brzmienie w połączeniu z niezbyt ordynarną kopułką sprawiły, że nasz redakcyjny “Paprotnik” się w nim zakochał.
Zildjian K Sweet Hi Hat 14″
Zildjian K Sweet 14″ jest to blacha, która z całej trójcy najmniej przypadła nam do gustu. Cały czas uważamy, że brzmi bardzo dobrze i mikrofony ją uwielbiają, ale rozmiary 15″ i 16″ zdecydowanie podeszły nam bardziej. Zildjian K Sweet 14″ jest równie głośny, co jego więksi “bracia”, jednak brzmienie jest mniej szlachetne. Fajnie szumi, gdy gramy na nim w umiarkowanych dynamikach, ale gdy nas trochę poniesie, zaczyna się konkretna “rozpierducha”.
Wszystkie trzy parki wyglądają przepięknie. Wykończenie typu traditional z surową kopułką naszym zdaniem “robi robotę”.
4. Podsumowanie
Oto, co na ich temat ma do powiedzenia nasz reduktor “Viking”:
“Słychać, że te hi haty są pomyślane tak, aby można było wykorzystać wszystkie w jednym zestawie, tzn. mają jedną podstawową cechę wspólną – miękkość, która odnosi się zarówno do brzmienia, jak i do reakcji na uderzenie pałką. Muszę przyznać, że wrażenie słuchania tych blach “na ucho” było dość złudne. Po takim sprawdzeniu wszystkich hatów (a zabrałem je ze sobą na próby ogrywając każdą parę na osobnej próbie) najbardziej spodobał mi się K Sweet 15″. 16-tka wydała mi się zbyt ciemna, a 14-tka troszkę krzykliwa. Z kolei gdy usłyszałem te dwie ostatnie pod mikrofonami okazało się, że nie sprawiają takiego wrażenia, jakie odniosłem grając na próbach. Również podczas koncertów plenerowych oraz w domach kultury niczego mi w nich ani nie brakowało, ani nie było za dużo, choć moim faworytem pozostaje Zildjian K Sweet 15″. Wolę hi haty nieinwazyjne dla ucha, które nie dominują w swoim paśmie i te właśnie takie są. Z kopułki również da się wydobyć miłe barwy. Wszyscy, którzy wcześniej grali na troszkę sztywniejszych hi hatach będą musieli się przyzwyczaić do miękkości, o której wspomniałem, ale wysiłek ten wynagrodzi im charakterystyka brzmienia, bo jest ona naprawdę ‘sweet’. Wyobrażam sobie te blachy praktycznie w każdym stylu muzycznym – od ciężkiego rocka po jazz.”
Producent: https://zildjian.com
OCENA: 5TOP/5
Plusy:
- świetne wykonanie
- piękny wygląd
- wielowymiarowe brzmienie (suche, ciemne z piaszczystą charakterystyką)
Minusy:
- brak
Bębniarki i Bębniarze! Pora, aby blachy Zildjian K Sweet Hi hat w rozmiarach 14″, 15″ oraz 16″ przeszły najważniejszy ze wszystkich testów, a więc ten na słuch widzów portalu dla perkusistów beatit.tv!