Jak stałym widzom portalu beatit.tv doskonale wiadomo, całkiem niedawno wybraliśmy się do Warszawy na spotkanie ze znanym wszystkim miłośnikom bębnów w Polsce perkusistą – Krzysztofem Dziedzicem. Muzyk ten jest oficjalnym endorserem marki Zildjian w Polsce, a w swoim muzycznym C.V. może zapisać współpracę z Nigelem Kennedy, takimi klasykami polskiego jazzu jak m.in. Tomasz Szukalski, Henryk Miśkiewicz, Jarosław Śmietana, a także gwiazdami młodszego pokolenia, jak Adam Pierończyk, Piotr Wyleżoł, czy Irek Głyk. Za swój solowy album “Tempo” otrzymał nominację do nagrody Fryderyk w kategorii “Fonograficzny Debiut Roku 2018, Jazz”.
Wszystko to czyni Krzysztofa doskonałym partnerem do przeprowadzenia testu talerzy Zildjian K Sweet, a także 18-calowego ride’a A Uptown, bo właśnie w tym celu udaliśmy się do stolicy. Jest to nowa seria blach tego renomowanego producenta, która swoją premierę miała na tegorocznych targach NAMM. Opublikowaliśmy już film prezentujący hi haty 15″ i 16″, crashe 18″, 19″ i 20″ oraz ride’y 21″ i 23″, a teraz pora na…
Zildjian A Uptown Ride 18″
1. Przebieg testu
Test przeprowadziliśmy w Studio Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego. Krzysztof Dziedzic wykorzystał również hi hat i crashe z serii K Sweet.
2. Podstawowa specyfikacja testowanego talerza perkusyjnego:
- producent: Zildjian
- seria: A
- model: Uptown
- typ: ride
- rozmiar: 18″
- wykończenie: naturalne, nietoczone, młotkowane
- charakter: suchy, definicja uderzenia główką pałki, minimum harmonicznych
3. Produkt i brzmienie
Zildjian A Uptown Ride to blacha o mniejszej niż zwykle średnicy, która jest częścią zestawu Zildjian City Pack (Zildjian A Fast Crash 14″ i hi hat Zildjian New Beat 12″). Zamierzeniem producenta jest wyposażyć bębniarzy grających występy w niewielkich salach lub na ulicy i poszukujących mniejszego sprzętu. 18-calowy ride spełnia to zadanie dając suche, łatwo kontrolowane brzmienie korpusu z wyraźną definicją uderzenia główką pałki. Szum korpusu, alikwoty oraz wybrzmienie są zredukowane w stosunku do ride’ów o standardowych średnicach, jednak ciepła charakterystyka została zachowana i robi wspaniałe wrażenie. Kopułka również brzmi sucho, ale jednocześnie ciepło i nie przesadnie głośno. Piękna, dyskretna, jazzowa blacha, która również świetnie się sprawdzi na koncercie akustycznym.
4. Podsumowanie
Naszym zdaniem najlepszym podsumowaniem będzie wypowiedź samego Krzysztofa Dziedzica: “Zildjian A Uptown Ride to bardzo pięknie wykonana blacha, idealna do klubowego grania na zestawie typu Hip Gig. Raczej nie nadaje się do bezlitosnej chłosty, bo odzywa się najpiękniej, gdy traktuje się go z szacunkiem. Zagrałem koncert używając wyłącznie tego talerza w funkcji crasha i ride’a (korpus oraz kopułka) i efekt był świetny. Dobry bębniarz ogarnie z tym ridem całą sztukę, a i w studio zagra wszystko, co potrzeba.”
Producent: https://zildjian.com/
Dystrybutor w Polsce: http://www.adamusic.pl/
OCENA: 5/5 TOP
Plusy:
- doskonałe wykonanie
- suche, ale ciepłe brzmienie korpusu
- łatwa kontrola
- wspaniały wygląd
Minusy:
- brak
Bębniarki i Bębniarze! Pora, aby talerz Zildjian A Uptown Ride 18“ przeszedł najważniejszy ze wszystkich testów, a więc ten na słuch widzów portalu dla perkusistów beatit.tv! Specjalnie dla Was Krzysztof Dziedzic!
Share