15-go listopada 2019 r. poznański klub Tama (jak się okaże, nomen-omen) gościł Błażeja Króla z zespołem. Stale rosnąca popularność artysty, występującego jako Król, potwierdziła doskonała frekwencja w tej dość sporej sali. Nie udało nam się niestety udokumentować tego drum camem, ale namówiliśmy Thomasa Fietza – pochodzącego z Niemiec perkusistę składu – na to, aby nam opowiedział o swoich gratach…
Moje bębny to Tama Starclassic Birch/Bubinga. Centralka o rozmiarach 20” x 14”, tomy 12” x 7”, 16” x 14” i werbel Tama Starphonic Brass 14” x 6”. Grałem tez na wersji aluminiowej, ale jakoś tak zawsze wracam do mosiężnego. Brzmi tłusto i pasuje mi jego brzmienie.
Blachy to Istanbul Agop Traditionals 16”, 20” i 22”. Jestem w nich zakochany. Sprawdzają się i w studio, i na dużej i małej scenie. Dołączyłem do rodziny Istanbul Agop rok temu, więc wciąż sprawdzam różne serie i w każdej znalazłem coś ciekawego. Świetnie się sprawdzają.
Używam elektroniki 2BOX. Moim zdaniem to najlepszy system elektroniczny. Sprawdziłem różne marki, ale ta ma naprawdę dobry interface, a sprzęt jest łatwy w obsłudze i niezawodny. Używam go od 4 lat i nigdy nie było problemu. Żadnego niepożądanego wzbudzania się triggerów, żadnej latencji. Dobry sprzęt.
Naciągi to Aquarian Response 2 na tomach, Aquarian Superkick I na centralce i Aquarian Texture Coated z kropka pod spodem na werblu. Tego ostatniego naciągu używam zawsze na werblu. Sprawdza się świetnie, jest bardzo wytrzymały. Te naciągi wytrzymują całą wieczność.
Pałki to Vic Firth. Najczęściej model Buddy Rich. Do tego malety, miotełki itd.
Z akcesoriów chciałbym wymienić monitory douszne LimeEars. To świetny sprzęt i świetni ludzie. Mają siedzibę w Warszawie, świetną pracownię i są bardzo pomocni gdy coś się popsuje i wymaga naprawy.
Hardware to oczywiście Tama. Jest bardzo wytrzymały. Bardzo lubię pedały Iron Cobra. Aktualny posiadam od 5 lat, nie zawsze jestem dla niego czuły, rzucam nim w transporcie, a cały czas się trzyma.