Jak już wspominaliśmy, zupełnie niedawno zamknęliśmy się w poznańskim Perlazza Studio, gdzie pod okiem znanego muzyka, nagradzanego producenta i realizatora, a także (a dla nas przede wszystkim) maniaka bębnów, Przemysława „Perły” Wejmanna, przetestowaliśmy kilka zestawów perkusyjnych i werbli z oferty firmy MW-Vintage, która (jak sama nazwa wskazuje) specjalizuje się w handlu sprzętem vintage i jest prowadzona przez Mateusza Wysockiego, którego niejedna Bębniarka i niejeden Bębniarz zna wieloletniej pracy w poznańskim sklepie Avant Drum Shop. Ściślej mówiąc, testował Max Psuja, ekipa beatit.tv zarejestrowała obraz, a nasz czujny realizator zadbał o odpowiedni dźwięk.
Max Psuja, jako absolutny maniak wintydżu, były pracownik “Avanta” i świetny perkusista, mający na koncie współpracę z takimi artystami jak Kumka Olik, Holak, Lilly Hates Roses czy Yoachim, nadawał się doskonale do roli laboranta „ostukującego” sprzęt. Uczynił to zresztą z wielką ochotą.
Testujemy werbel Remo Acousticon z lat 80.
1. Produkt
Jest to zawodowy werbel Remo wykonany z acousticonu (materiał uzyskiwany ze sprasowanych pod dużym ciśnieniem, bardzo cienkich warstw drewna i włókna). Według Mateusza Wysockiego pochodzi on z drugiej połowy lat 80. Instrument wyprodukowano w USA.
2. Podstawowa specyfikacja zestawu:
- producent: Remo
- model: Acousticon
- rozmiar: 14” x 8”
- materiał: acousticon
- grubość korpusu: 6 mm
- obręcze: klasyczne, strojenie na 8 śrub
- maszynka: wajcha
- okucia: Remo Quick Release (zatrzaskowe, można szybko zmienić naciąg)
- sprężyny: Pearl, 20 zwojów
- membrany: WS Classic Coated / Snare Rezo – nowe
- kolor: Quadura
3. Przebieg testu i brzmienie
Podczas testu werbla Remo Acousticon wykorzystaliśmy zestaw perkusyjny Fibes (jego osobny test można zobaczyć TUTAJ), talerze Impression Cymbals oraz naciągi Aquarian (Texture Coated na werblu, Response 2 Coated na tomach i Super Kick I Coated na centrali).
Max zaprezentował najpierw brzmienie werbla wydobyte pojedynczymi uderzeniami na różnych poziomach dynamiki, następnie wykonał kilka rudymentów, aby zakończyć groovem z użyciem wszystkich elementów zestawu.
Podobnie, jak zestaw Fibes, werbel ten jest wymarzonym instrumentem dla każdego fana klasycznego hard rocka – wszyscy bonhamowcy znów będą w siódmym niebie. Ma on mnóstwo oddechu i głębi (przy każdym uderzeniu słychać to “ciało”), któremu jednocześnie nie brakuje ciepła i czułości. Z rozmysłem nie zastosowaliśmy żadnego wytłumienia, aby wszystkie te naturalne cechy uwypuklić. Mateusz Wysocki wiedział, co robi parując tego acousticona właśnie z tym zestawem.
Oto, jakie wrażenia z gry ma nasz “laborant”, Max Psuja: “Jeśli chodzi o barwę, to werbel oscyluje gdzieś pomiędzy brzmieniem drewnianym a metalowym. Dobrze sprawdza się w super niskim stroju jak i skrajnie wysokim. Dotyczy to zarówno dynamiki, jak i czułości.”
Werbel można kupić w sklepie internetowym firmy MW-Vinage pod tym adresem: http://mw-vintage.pl/remo-acousticon-quadura-14″-x-8″/
Bębniarki i Bębniarze! Pora, aby werbel Remo Acousticon przeszedł najważniejszy ze wszystkich testów, a więc ten na słuch widzów portalu dla perkusistów beatit.tv! Specjalnie dla Was Max Psuja ze studia Perlazza!
Share