27 lutego 2020 r. (czyli w dawnych dobrych czasach, gdy jeszcze koncerty były legalne, a kluby pełne fanów muzyki) poznański klub Tama gościł duet Kuba Karaś/Piotr Rogucki z zespołem. Rosnącą popularność tej niespodziewanie zawiązanej kolaboracji potwierdziła doskonała frekwencja w sporej sali klubu. Perkusistką składu jest Wiktoria Jakubowska, która już zdążyła opowiedzieć Wam o swoich gratach. Udało nam się również udokumentować ten występ za pomocą naszych kamer. W związku z tym proponujemy Wam kolejny z serii drum camów.
Numerem, który dziś idzie na warsztat jest “Ciociosan“. Pochodzi on z debiutanckiej płyty duetu, zatytułowanej “Ostatni bastion romantyzmu“, która ukazała się 14 lutego 2020 r. (a więc jest to wciąż świeżynka). Na płycie znajdują się utwory, które artyści opisują jako “erotyki motoryzacyjno-katastroficzne, opowiadające o uczuciach w epoce końca cywilizacji”. Całość jest zainspirowana muzyką lat 80. – zimną falą oraz new romantic.
Duet Karaś/Rogucki pojawił się na polskim rynku po ogłoszeniu zawieszenia działalności zespołów Coma (w którym wokalistą był Piotr Rogucki) i The Dumplings (tu udzielał się Kuba Karaś). Zespół tworzy alternatywny pop. Kuba Karaś odpowiada w tym tandemie za produkcję, a Piotr Rogucki zajmuje się tekstami.
Podczas nagrania Wiktoria Jakubowska skorzystała z następującego sprzętu perkusyjnego:
- zestaw perkusyjny Sonor Action 22″, 13″, 16″
- werbel Fat Flying Drums 14″ x 7″
- talerze Impression Cymbals (hi hat Dark 15″, Hammerhard Crash 20″, Dark Ride 24″, Trash Crash 20″, stack china 12″ + splash Traditional 10″)
- Roland SPD-S
- naciągi Aquarian Response 2 (uderzane na tomach), Aquarian Hi Frequency (rezonansowe), Aquarian Modern Vintage (werbel), Evans EQ4 (bęben basowy)
- pałki Zildjian Anti-Vibe