Avedis Zildjian Company ogłasza wypuszczenie na światowe rynki talerzy FX Raw Crash, które są dostępne w wersjach z dużą oraz małą kopułką.
Producent reklamuje crashe z serii Zildjian FX Raw jako “najbardziej surowe i odjechane talerze, jakie Zildjian kiedykolwiek wyprodukował”. Nie ma dwóch egzemplarzy, które brzmiałyby lub wyglądały tak samo, co czyni z nich świetny element personalizujący zestaw każdego perkusisty. Crashe te nie są ani młotkowane ani toczone, co nadaje im bardzo nieregularny profil i surowy wygląd (którego nie można nazwać wykończeniem). Producent nawet ich nie przycina celem uzyskania idealnego okręgu na krawędzi, dzięki czemu jest ona chropowata, a kształty oraz wymiary tych blach są przypadkowe i najrozmaitsze. To właśnie te różnice w profilowaniu, kształcie, rozmiarze oraz formie krawędzi stanowią o indywidualności i wyjątkowości brzmienia każdego egzemplarza.
Crashe Zildjian FX Raw są dostępne w wersjach z małą kopułką (Small Bell) oraz z dużą kopułką (Large Bell) i, jak pisze producent, dają raczej kontrolowany i suchy wybuch, który najlepiej sprawdza się w umiarkowanie głośnym kontekście muzycznym. Ta sucha charakterystyka brzmieniowa i dobrze zdefiniowany punkt uderzenia główką pałki powodują, że blacha ta może się również sprawdzić jako dodatkowy ride. Small Bell Raw Crash (mała kopułka) oferuje brzmienie łatwiejsze do kontrolowania z niewielką ilością harmonicznych, podczas gdy Large Bell Raw Crash (duża kopułka) jest bardzie otwarty, brzmi szerzej, a jego kopułka jest bardzo wyraźna.
“Każdy Raw Crash to dzieło sztuki – tak wizualnie, jak i brzmieniowo“ – mówi Andy Tamulynas, pełniący funkcję Global Brand Managera Zildjian Cymbals & Sticks. “Fakt, że żaden z tych talerzy nie jest dokładnie taki sam, jak pozostałe powoduje, że doskonale nadają się dla każdego perkusisty, który pragnie mieć naprawdę indywidualny instrument w swoim zestawie.”